Na satu Hrvatskoga jezika, u kinu i u kazalištu (primjeri dobre prakse s nastavnim materijalima)

by | ožu 4, 2025 | Vijesti

Posebno zanimljiv oblik interpretacije književnih djela za cjelovito čitanje i književnih tekstova jest usporedba teksta s njegovim prilagodbama u drugim umjetnostima. Većina romana za djecu i mlade danas je adaptirana. Velik broj filmskih djela nastalih prema onim književnim dostupan je i na internetskim platformama, a dostupni su i isječci kazališnih predstava. Na istim platformama dostupni su i učenički uraci, kao i razni lektirni „video-mamci“. Zadatak učenika na satu Hrvatskoga jezika može biti samostalno osmišljanje i izrada „video-mamaca“ za djela koja smo čitali i analizirali, kao i izrada „video-prikaza“ cjelovitog djela ili nekog njegovog dijela, ali i prikaz likova. Nekada to može biti snimljen govor lika na „vrućem stolcu“, a drugi je put, pak, moguće organizirati i razredno snimanje kratkog igranog filma prema djelu i njegovim likovima. Sama aktivnost učenike će motivirati i zabaviti, a posebno korisno bit će pregledavanje snimljenih materijala koji će omogućiti još jednu razinu analize djela, kao i jezičnu analizu učeničkog govora i načina predstavljanja. Neki treći put u razredu možemo organizirati malu lutkarsku predstavu prema djelu koje analiziramo. Dvosatnu radionicu izrade štapnih lutkica i malog razrednog uprizorenja proveli su učenici 6. razreda. Djela se na satu hrvatskoga jezika mogu usporediti „Vennovim dijagramom“ (prilozi). Sati hrvatskoga jezika zato su povremeni kino-sati gledanja igranih i animiranih filmova, a u popisu terenske nastave hrvatskoga jezika obvezan  je i jedan odlazak u kino i kazalište. Učenici naše škole ove godine imali su priliku u kinu gledati akcijsku božićnu komediju „Crveni“, a u Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića u Osijeku 20. veljače mogli su pogledati predstavu „Anton Žic“, monodramu inspiriranu romanom „Tajni dnevnik Andriana Molea“. Nakon posjeta kinu i kazalištu uslijedi usporedna analiza čitanih djela iste ili slične tematike.

Najbolji primjeri dobre prakse usporedne analize djela različitih umjetnosti prikazani su u obliku galerije fotografija i nastavnih materijala.

Tamara Gutić Filipović

Skip to content