U sklopu Sata razrednika, ali i nastave hrvatskoga jezika, učenici 7. a razreda posvetili su se temi koja je važna za svakog od nas – mentalnom zdravlju i utjecaju emocija na svakodnevni život. Kroz otvoren razgovor, zajedničke primjere i kreativne zadatke, učenici su istraživali kako različite emocije utječu na njihovo ponašanje, odnose, ali i na učenje.
Učenici su promišljali o tome što im pomaže kad se osjećaju tužno, ljuto ili pod stresom, ali i što ih potiče da budu radosni, motivirani i puni energije. Uvidjeli su da su sve emocije važne, da svaka ima svoju svrhu i da ih je važno prepoznati, razumjeti i izraziti.
Kako bi bolje prikazali svijet svojih osjećaja, dramski su improvizirali različite životne situacije i osjećaje koji im se pritom javljaju. Istu situaciju različiti učenicu znali su prikazati, tj. doživjeti, potpuno drugačije. Nakon što su komentirali i analizirali scenske prikaze, dobili su zadatak da dopune ponuđenu skicu mozga i u njemu prikažu emocije koje najviše „zauzimaju prostor“ u njihovim mislima.
Tako su nastali šareni i vrlo osobni crteži — neki su učenici najveći prostor posvetili igri i sreći, drugi su istaknuli obitelj, prijatelje i učenje, dok su treći posebno naglasili odgovornost, suosjećanje i smirenost. Bilo je učenika koji su istaknuli i neke manje pozitivne emocije, poput straha ili treme ili tuge pa smo posebno razgovarali i o tim osjećajima, a učenici su upoznati i s poljem rada školskoga psihologa kojemu se uvijek mogu javiti, a koji odnedavno djeluje i u našoj školi.
Kroz taj zadatak učenici su shvatili da njihov unutarnji svijet nije uvijek isti, da se emocije mijenjaju iz dana u dan, ali i da mogu naučiti upravljati njima i podržavati jedni druge.
Ova je radionica pokazala koliko je važno razgovarati o osjećajima, jer oni nisu slabost nego snaga koja nas povezuje i pomaže da bolje razumijemo sebe i druge.
Učenici 7. a razreda još su jednom dokazali da se o mentalnom zdravlju može učiti na kreativan, iskren i poticajan način – bojama, crtežom i riječima koje dolaze iz srca.






Tamara Gutić Filipović