Učenici 2. c razreda i ove školske godine sudjeluju u nacionalnom projektu poticanja čitanja „Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige“. Projekt ima za cilj razvijati ljubav prema čitanju, te osvještavati učenike o važnosti knjiga koje su možda pomalo zaboravljene. Ove godine, učenici istražuju čaroban svijet priča i gledaju serijal o omiljenom animiranom liku, profesoru Baltazaru. Projekt se provodi uz podršku njihove učiteljice Ružice Taragdžić i školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić, koje su osmislile niz aktivnosti kako bi čitanje i kreativno izražavanje postali prava pustolovina.
U uvodnoj radionici, koja je održana u listopadu, učenici su započeli sat gledanjem epizode pod nazivom „O mišu i satovima“. Nakon gledanja epizode, učenici su naglas čitali slikovnicu jedni drugima, vježbajući izražajno čitanje i slušanje, čime su dodatno učvrstili svoje čitalačke vještine.
U današnjoj radionici, učenici su nastavili istraživati čaroliju profesorovih pustolovina, gledajući epizodu u kojoj se pojavljuje urar Oskar. U toj epizodi, Oskar popravlja Baltazarov sat i u njemu otkriva miša Igora, koji je cijeli svoj život proveo u satovima. Zanimljiva priča motivirala je učenike da sami stvaraju i oživljavaju svoje likove te istražuju kako se animacija stvara.
Na satu u školskoj knjižnici učenici su imali priliku doživjeti pravu filmsku avanturu kroz kreativne zadatke. Prva aktivnost bila je izrada jednostavne igračke – thaumtropa, čime su otkrili kako crteži mogu postati “živi”. Dobivši izrezani krug od tvrdog kartona i dvije niti vune, učenici su s jedne strane kartona nacrtali lika profesora Baltazara, dok je na drugoj strani lik profesora Baltazara držao šešir. Nakon što su probušili rupice, provukli vunene niti i zavezali ih, zavrtjeli su igračku i otkrili kako se slike stapaju u jednu kada se brzo vrte. Učenici su s uzbuđenjem promatrali kako se likovi stapaju pred njihovim očima, a svaki zavrtaj donosio im je novi doživljaj pokreta.
U drugom zadatku učenici su uzeli običan list papira, prerezali ga po duljini i presavinuli ga, a zatim nacrtali isti lik u dvije različite pozicije. Omotali su papir oko olovke i pomicali ga lijevo-desno, promatrajući kako, kada se slike brzo izmjenjuju, nastaje privid kretanja. Ova jednostavna tehnika animacije omogućila im je da otkriju kako se pokret može stvoriti i doživjeti kroz niz statičnih slika. Inspirirani aktivnostima, učenici su dobili mnoštvo ideja za daljnje stvaranje kod kuće, oduševljeni mogućnostima za igru s vlastitim likovima.