Priprema i uvježbavanje dramsko-scenskog nastupa za sudjelovanje na smotri LiDraNo poseban je učenički i učiteljski izazov.
U nastavku donosimo dva izvrsna školska primjera, pod mentorstvom učiteljice Tamare Gutić Filipović, koja su učenicima naše škole donijela sudjelovanja na županijskoj, pa čak i državnoj, razini smotre LiDraNo.
Prvi, najnoviji primjer onaj je izvedbe monologa prema nagrađenom literarnom radu „Filip: usamljeni džemper“. Potresna priča o dječaku Filipu koji se osjeća poput starog, poderanog, neuglednog i neudobnog džempera izašla je iz pera naše učenice Lejle Bićo 2022. godine. Lejlin rad našao se među najboljim literarnim radovima državne smotre LiDraNo 2022. godine te je objavljen u istoimenom zborniku. Osjećaji i proživljavanja koje donosi rad aktualni su i danas pa ih je mentorica Tamara Gutić Filipović odlučila iskoristiti za dramsko-scenski nastup učenice Mie Dugonjić na smotri LiDraNo 2025. Monolog lika učenica Mia izvrsno je shvatila i proživjela te prenijela na daske pozornice. Pri tome se poslužila i rekvizitima poput vješalice i starog poderanog džempera. U prvome dijelu učenica izriče personificirani monolog odbačenog džempera kojemu se u ormaru rugaju svi predmeti, dok u drugome dijelu iza vješalice i džempera izlazi dječak Filip (Mia) koji se sa starim neudobnim džemperom zapravo poistovjećuje jer i sam nailazi na odbacivanje društva i nerazumijevanje okoline. Glavnu ideju priče učenica Mia izvrsno je prenijela na školskoj, međuopćinskoj i županijskoj razini Smotre dobivši na ovoj posljednjoj i pohvalu državnog izbornika, akademskog glumca Gordana Marijanovića koji je istaknuo i iznimnu vrijednost odabranog teksta. Tekst je dostupan u „Zborniku LiDraNo 2022.“, no donosimo ga i ovdje kao primjer dobre i inovativne dramske prakse.
https://www.azoo.hr/app/uploads/2022/05/LidraNo2022_web.pdf




Drugi primjer dramsko je scenski nastup učenice Dajane Đuđar (sada već bivše učenice) koja nas je prošle, 2024. godine, predstavljala na državnoj Smotri kazivanjem poezije Harryja Chapina „Cvijeće je crveno“. Nadahnuto, potpuno nekonvencionalno kazivanje poezije za vrijeme kojega je učenica izvrsno glumila dva sugovornika odabrane pjesme – učiteljicu i učenika. Učiteljicu koja se strogo drži pravila u crtanju cvijeća i učenika koji u cvijeću i svijetu vidi i pregršt drugih boja. Jedna strana Dajanine odjeće stoga je bila cvjetna i predstavljala je učenika, a druga je bila crna i predstavljala je konvencionalno, strogo i uštogljeno učiteljičino mišljenje. Simboličnim okretima za vrijeme kazivanja poezije učenica je postigla dojam da na pozornici uistinu stoje dvije osobe različitih svjetonazora i pogleda na svijet. Više o ovom inovativnom dramskom pristupu kazivanja poezije kroz odabrane fotografije (izvor fotografija: školska 2023./2024. godina; Faceboook i https://os-antunistjepanradic-gunja.skole.hr/arhiva/)




Tamara Gutić Filipović