Naša mala knjižnica: izvrsni prikazi, kuharski recepti i društvene igre

by | sij 19, 2025 | Vijesti

Sudjelovanje u međunarodnom projektu „Naša mala knjižnica 3“ već je iznjedrilo sjajne prikaze književnih djela, zanimljive kulinarske recepte i nevjerojatno domišljate društvene igre za prikaz čitanih naslova i poticanje čitanja općenito. Podsjetimo, riječ je o europskom projektu poticanja čitanja čije su koordinatorice u Osnovnoj školi „Antun i Stjepan Radić“ školska knjižničarka Anita Tufekčić i nastavnice hrvatskoga jezika Josipa Koprtla i Tamara Gutić Filipović.

Europski projekt “Naša Mala Knjižnica” osmišljen je s ciljem promicanja čitanja među djecom, poticanja ljubavi prema knjigama i upoznavanja zajedničke kulturne baštine zemalja-partnera (Slovenije, Estonije, Italije, Sjeverne Makedonije, Grčke i Poljske). Učenici-sudionici projekta čitaju zanimljive i suvremene romane stranih autora (švedski, afrički, slovenski, estonski, litavski) i svoje dojmove bilježe u projektnim Dnevnicima čitanja. Za svaku knjigu i njezino predstavljanje učenici odabiru kreativne i domišljate zadatke kojima do izražaja dolaze njihove vještine stvaralačkog izražavanja i pisanja, vještine korištenja medijskih alata i aplikacija, vještine stvaranja zanimljivih kreativnih proizvoda kojima izvrsno obrazlažu i svoje dojmove i shvaćanja djela.

Nakon samo dva mjeseca sudjelovanja u projektu možemo reći da već imamo materijala za izvrsnu izložbu slikokaza, kulinarskih recepata i društvenih igara. Učenici-sudionici projekta (učenici 6. razreda) slikokazima predstavljaju knjigu i osnovne informacije o njoj, tumače iskustva čitanja djela, objašnjavaju ulogu likova i njihove složene odnose, tumače fabulu te pripovjedne i stilske osobitosti djela. Sve potkrepljuju i citatima, a nekada imaju i posebnu opremu, tj. neki rekvizit koji im pomaže da dočaraju atmosferu knjige ili odjeću sličnu onoj kakva je opisana na likovima. Kuharski recepti, pak, zamišljeni su kao „mamci“ koji trebaju zainteresirati, zaintrigirati budućeg čitatelja. Učenici mogu odabrati vrstu jela (drama začinjena večera, epska večera glavno jelo s mnogo sljedova ili slatki doručak lirsku pjesmu). Posebno zanimljivom formom izražavanja pokazala se ona dramska. Dramatizacije dijelova tekstova ili dramatizacije nastavaka fabule obogatile su naše književne susrete koji se na kraju mjeseca i nakon čitanja djela odvijaju u školskoj knjižnici. Učenici su pri tome slijedili kuharski postupak za oblikovanje teksta i u velikoj su se mjeri posvetili dijalozima i interakciji među likovima s izvrsnim didaskalijama. Svemu su dodali i tajni začin svoju maštu, kreativnost i inovativnost. Posebno su zanimljive igre koje učenici izrađuju, takozvano „Društveno knjigarenje“. Naše učenice 6. razreda odlučile su se za izradu društvenih igara za istraživanje svijeta knjige i za zabavu. Pitanja prema knjizi, prepreke i izazovi, ono su što igrač mora riješiti kako bi napredovao kroz igru. Svaka igra sadrži i svoja jasna pravila, a igrači se figuricama kreću po ploči. Na susretima analize djela u školskoj knjižnici tako ne nedostaje i zabave i igara.

Skip to content