Međunarodna literarna priznanja kao poticaj za pisanje i odraz primjera dobre prakse

by | lip 6, 2025 | Vijesti

Kako potaknuti učenike na pisanje? Pitanje je to koje se u posljednje vrijeme često može čuti, kao i promišljanja da nam učenici nerado pišu i stvaraju. Pišu kratko, nepromišljeno, ili to čine uz pomoć umjetne inteligencije koja će im i predložiti temu pisanja, a zatim ponuditi i smjernice za pisanje. Teme, pak, uobičajenih školskih pisanih radova opet su, reći će učenici, dosadne i nemaštovite. Međunarodni literarni natječaji tu su da pruže učenicima nešto ingeniozno, zanimljivo i nesvakidašnje. Teme literarnih radova vezane su uz život i stvaralaštvo neke osobe, grada ili vjerovanja. Neobične teme neobičnih smjernica za pisanje na koje mogu odgovoriti, zbilja, samo kreativni i daroviti učenici.

Tri sjajne učenice i jedna mentorica našoj su školi u posljednjem mjesecu nastavne godine donijeli nevjerojatna tri međunarodna priznanja.

Učenica Nika Pipunić (6. a), u želji da se javi na međunarodni natječaj „Josip Pupačić i ja“, proučavala je djela Josipa Pupačića i prema ponuđenoj temi „Na dnu zelenog mora“ stvorila nevjerojatnu priču o skrivenom školjkinu biseru koji zapravo simbolizira temeljne ljudske vrijednosti, kao što su mudrost, dobrota i ljubav. Nika je na spomenutom natječaju osvojila sjajno 3. mjesto te je bila pozvana u Omiš na svečanost slavljenja Pupačićeva života i djela.

Učenica Matea Šimić pročitala je pozivnicu za prijavu na međunarodni natječaj „Melitino proljeće“ u kojoj je saznala nešto o dobroti učiteljice Melite u sjećanje na koju se natječaj i organizira. Ganuta njezinom pričom Matea će osmisliti sjajan igrokaz „zazivanja proljeća“, a zapravo „zazivanja života“ koji je na spomenutom natječaju osvojio 2. mjesto u kategoriji radova 5. i 6. razreda. Stručno povjerenstvo Osnovne škole Oroslavje nagrađenoj učenici proslijedilo je vrijednu nagradu.

Još je jedan međunarodni natječaj vrijedan ovoga prikaza primjera dobre prakse. Riječ je o natječaju Matice hrvatske za Ruhrsko područje, Essen, Njemačka. Natječaju koji je pozivao na stvaranje na temu „Ptice su simbol mira, slobode i duhovnog leta“; na metaforično stvaranje o tome što sve ptice mogu biti i simbolizirati. Učenica Lejla Bićo ptice iz natječaja povezala je s „Pticama u meni“, tj. nadahnućem, inspiracijom i željom za pisanjem i stvaranjem. U svojoj pjesmi Lejla se zalaže za slobodu stvaranja, bori se, poput ptica, protiv sputavanja i ograničavanja. Ona ne voli pravila i odredbe pa svoju priču oblikuje i u nekonvencionalnom obliku, daje joj oblik ptice. Sjajno, zar ne?

Do međunarodnih priznanja učenice je vodila mentorica Tamara Gutić Filipović koja je i podijelila ove, ujedno, primjere dobre prakse poticanja pisanja, i to pisanja koje je drugačije i izvan okvira i zadanoga.

Tamara Gutić Filipović

Skip to content