Izložba svih kreativnosti (primjera dobre prakse nastave hrvatskoga jezika) za kraj

by | lip 13, 2025 | Vijesti

Na kraju svake nastavne godine zadatak nam je osvrnuti se na zajednički rad i postignute rezultate. Osvrt na nastavnu godinu učiteljica Tamara Gutić Filipović obično organizira u obliku izložbe koju s učenicima postavlja u svojoj učionici hrvatskoga jezika, a tu su i „postaje“ kreativnih, stvaralačkih zadataka koje se katkada mogu naći i na putu do same učionice. Šarena „postaja“ radova i primjera dobre prakse ove godine bila je postavljena i u školskoj sportskoj dvorani u sklopu školskog „Dana izvannastavnih aktivnosti“ 13. lipnja. „Postaja“ ili okrugli stol na kojem su učenici mogli pogledati i pregledati digitalni i, samo za tu prigodu, tiskani školski list. U kutku nastave hrvatskoga jezika našli su se i iznimno vrijedni stvaralački radovi i prikazi čitanih djela projekta „Naša mala knjižnica“, kao i plakati, straničnici i knjižice e-Twinning projekta „Igrajmo se glagoljicom“. Osmišljeni kutak imao je zadatak prenijeti i atmosferu učionice hrvatskoga jezika u kojoj je poznat i često bude postavljen „kutak za čitanje“. Pomoću deke i jastučića sličan takav kutak improviziran je i u školskoj dvorani.

Svoje mjesto na deki i jastučićima našli su učenici nižih razreda koji su se okušali u nekim zadacima nastave hrvatskoga jezika i projekta „Igrajmo se glagoljicom“. Učenici 6. a razreda učenicima nižih razreda predstavili su sve projektne aktivnosti i razne kreativne proizvode koji su nastali kroz nastavnu godinu zabavljanja glagoljicom. Cilj im je bio zaintrigirati učenike nižih razreda za glagoljicu pa su se poslužili i odličnom kutijom „Školica glagoljice“ kojom smo se predstavljali na Milenijskom natjecanju iz kreativne industrije u Osijeku. Učenici nižih razreda uživali su u za njih pripremljenoj radionici pisanja, bojanja, sjenčenja, povezivanja i čitanja glagoljice; u igri „školica glagoljice“, kao i u digitalnim igrama koje su učenici 6. a razreda osmislili, a koje sažimaju vještine koje su usvojili sudjelujući u raznim aktivnostima nastave hrvatskoga jezika.

U učionici hrvatskoga jezika, pak, stajala je sjajna izložba najuspjelijih učeničkih kreativnih radova. Na izložbi su se tako mogle vidjeti sjajne učeničke knjige na preklop, plakati, posteri, reklame, akrostihovi, „blackout proza“ i mnogo toga drugoga.  

Kako definirati kreativnost? Najbolje je to učiniti pisanjem akrostiha u čemu su se okušali učenici 8. razreda koji su svojim akrostihovima najbolje saželi sve aktivnosti u kojima su tijekom godina na nastavi hrvatskoga jezika sudjelovali.

Učenici 6. razreda izrađivali su reklame. Reklame o djelu za cjelovito čitanje, kao i o omiljenim proizvodima, oblikujući zanimljive i čitateljima primamljive slogane.

Izložba je sadržavala i najzanimljivije osmišljene naslovnice djela za cjelovito čitanje, kao i primjere „blackout proze“ i cijele časopise koje su učenici izrađivali.

Navedeni izložbeni eksponati trebali su podsjetiti učenike na samo djelić prekrasne priče nastave hrvatskoga jezika u kojoj su sudjelovali cijelu nastavnu godinu.

Tamara Gutić Filipović

Skip to content