Tijekom školske godine 2024./2025. naša škola je provela projekt „Prometna kultura i utjecaj alkohola na djecu“ jer smo se prijavili na javni Poziv za financiranje Preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova. Za provedbu projekta dobili smo financijsku podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, koju smo iskoristili za nabavu biciklističkih kaciga i seta naočala koje simuliraju alkoholizirano stanje, poznatih kao „pijane naočale“.
Projekt je predstavljen javnosti 16. siječnja 2025. u Emisiji za mlade na Radiju Županja, a zatim i 13. lipnja 2025. na Danu otvorenih vrata naše škole.
U sklopu projekta obuhvatili smo sve učenike kroz različite aktivnosti. Učenici od 1. do 4. razreda ispunjavali su anketne upitnike o poznavanju prometnih pravila za pješake i maloljetne bicikliste. Rezultati su pokazali da djeca poznaju osnovna prometna pravila, ali su se pojavili i odgovori poput onog da se biciklom vozi lijevom stranom kolnika, što ukazuje na potrebu za daljnjom edukacijom.
Održana su predavanja uz pomoć interaktivnih online igara i radnih listića, kroz koja su učenici upoznali prometnu signalizaciju i značenje prometnih znakova. Sami su sudjelovali i u izgradnji privremenog biciklističkog poligona. Prikupljanjem i bojanjem plastičnih čepova izradili su prometne znakove, a od plastičnih boca napravili su čunjeve. Na tako pripremljenom poligonu pokazivali su spretnost u vožnji bicikla, koristeći biciklističke kacige koje je škola nabavila.
Škola je omogućila učenicima koji kod kuće nemaju kacige da ih posude tijekom ljetnih praznika, uz obvezu vraćanja na kraju sezone vožnje biciklom. Planirano je da kacige budu dostupne i sljedećeg proljeća, s ciljem stvaranja pravilnih i sigurnih prometnih navika.
Učenici su također isprobali „pijane naočale“ te su kroz zadatke poput ubacivanja loptice u koš i preciznog doticanja točke shvatili koliko je teško kontrolirati tijelo pod utjecajem alkohola ili drugih opojnih sredstava. Ova aktivnost ostavila je snažan dojam i dodatno naglasila važnost odgovornog ponašanja u prometu.
Korištenje kaciga i „pijanih naočala“ nastavit ćemo i u narednim školskim godinama, s ciljem da kod učenika potičemo razvoj prometne kulture i svijesti o odgovornosti.
Ovim putem zahvaljujemo svima koji su sudjelovali u provedbi projekta. Zajedničkim trudom doprinosimo sigurnosti djece i razvoju pozitivnih navika za cijeli život, zaključila je voditeljica projekta Senka Klišanić.





