Obilježavanje Svjetskog  dana kulturne raznolikosti u 7. a i 7. c razredu

by | svi 23, 2025 | Vijesti

Svjetski dan kulturne raznolikosti proglašen je 21. svibnja 2002. godine. Donošenjem Univerzalne deklaracije UNESCO-a o kulturnoj raznolikosti, države svijeta kulturnu raznolikost priznale su kao zajedničku baštinu čovječanstva.

Svrha joj  je produbljivanje razumijevanja i promicanje svijesti o važnom odnosu kulture i razvoja te važnosti dijaloga između kultura. Sve kulture i civilizacije doprinose bogatstvu čovječanstva. Kulturna raznolikost je snaga razvoja temeljenog na toleranciji, međusobnom poštivanju, razumijevanju i prihvaćanju.

Povodom obilježavanja Svjetskog dana kulturne raznolikosti, učenici 7. a i 7. c razreda zajedno s nastavnicom hrvatskog jezika Dubravkom Žderić sudjelovali su u posebnoj filmskoj radionici u školskoj knjižnici.

U sklopu radionice, učenici su gledali nagrađivani animirani film Hraniteljica (The Breadwinner) redateljice Nore Twomey, koji je snimljen prema romanu Djevojčica iz Afganistana autorice Deborah Ellis. Film prikazuje potresnu priču djevojčice Parvane koja, u teškim okolnostima života pod talibanskom vlasti u Afganistanu početkom 21. stoljeća, pokazuje iznimnu hrabrost i odlučnost.

Prije gledanja filma, učenike je pripremila školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić, koja im je predstavila ključne pojmove filmske umjetnosti te ih uputila na analizu izražajnih sredstava – vrste animacije, boja, glazbe, kadrova, rakursa i planova – s ciljem boljeg razumijevanja filmskog jezika i poruke filma.

Projekcija filma omogućena je zahvaljujući pretplati škole na edukativni filmski portal Vrti svoj film.

Ova aktivnost potaknula je učenike na promišljanje o važnim društvenim temama kao što su rat, kršenje ljudskih prava, prava žena i djece, ali i vrijednosti poput obiteljske ljubavi, požrtvovnosti, savjesti i borbe za dostojanstven život. Učenici su razvijali empatiju, filmsku i medijsku pismenost te razumijevanje različitih kultura – vrijednosti koje čine temelj tolerantnog i otvorenog društva.

Za dodatno istraživanje, učenici su pozvani da se upoznaju s pričom Malale Yousafzai, pakistanske aktivistice za prava djevojčica na obrazovanje, te da pročitaju njezinu autobiografiju Ja sam Malala.

Film je izazvao snažan dojam, a učenici su ga pratili s velikom pažnjom i interesom.

Nakon gledanja snažnog animiranog filma „Hraniteljica“, učenici su se upustili u maštovitu likovno-jezičnu radionicu i izradili vlastite triorame.

Što je triorama? To je trodimenzionalna papirnata maketa na kojoj su učenici ilustrirali ključne motive iz filma. Učenici su crtali, bojali, pisali sažetke i na kreativan način izrazili svoje dojmove o priči djevojčice Parvane i njezinoj borbi za slobodu i dostojanstvo.

Skip to content