Mjesec obilježavanja Dana hrvatskoga jezika i pisanja nacionalnih ispita u 8. razredu učinili smo nešto zanimljivijim, lakšim i opuštenijim načinivši prikaz i sažetak svih aktivnosti „Kulture i medija“. Aktivnosti tog učenicima najdražeg predmetnog područja nastavnog predmeta Hrvatski jezik od 5. do 8. razreda.
Učenici 8. razreda tako su se prisjetili što su mediji i koje su temeljne podjele medija. Listajući svoje omiljene časopise, objašnjavali su organizaciju sadržajnih i grafičkih elemenata. Izdvajali su sadržaje koji promiču pozitivne životne vrijednosti. Gledali fotogaleriju svojih uradaka: svojih časopisa iz 5. razreda, reklama i jednominutnih filmova koje su tijekom godina izrađivali.
Prisjetili su se gledanih filmova i televizijskih emisija, slušanih i analiziranih radijskih emisija. Omiljene sadržaje (isječke filmova, televizijskih i radijskih emisija) prikazali su slikokazima, plakatima, posterima, animacijama, lecima i brošurama (podjela zadataka – svaki učenik slijedio je smjernice za usustavljivanje i prijateljima iz razreda predstavio odabrane sadržaje).
Učenici su se prisjetili i školskih stripova i stripova koje su prema vlastitome izboru donosili u školu. Isječke filmova i pripremljene materijale stripova analizirali su prema njihovim stilskim osobitostima (kadar, plan, vrste „oblačića“ i sl.). Učenici su predstavljali svoja i svjetska najdraža popularnokulturna djela, uspoređivali ih, razgovarali o „ciljanoj“ publici kojima su tekstovi namijenjeni, raspravljali su i o društvenim supkulturama (“influenceri, jutjuberi, blogeri, vloggeri”). Uspoređivali su popularnu kulturu s tzv. visokom umjetnošću na poznatim primjerima iz književnosti i drugih umjetnosti (glazba, balet i sl.).
Učenici su pogledali i kratki dokumentarni film o Zagrebačkoj školi crtanoga filma, istraživali zanimljivosti, gledali i analizirali film „Surogat“ Dušana Vukotića. Učenici su se prisjećali i posjeta kazalištima, kinu, izložbama, muzejima i sl. Osvrćući se na razne projektne i druge radionice u školi i izvan nje, učenici su sudjelovali u zajedničkoj aktivnosti “vremeplova” u kojem su ostale zabilježene sve “akcije” kulture i medija od 5. do 8. razreda.
Zajednički izrađeni prikazi „Kulture i medija“ primjeri su i materijali za razmjenu koji i drugima, nadamo se, mogu pomoći u radu i učenju.












Tamara Gutić Filipović