Povodom obilježavanja Dana hrvatskoga jezika, i to 14. ožujka 2025., učenici 8. razreda pod vodstvom učiteljice Tamare Gutić Filipović sudjelovali su u malom razrednom projektu čitanja, istraživanja i tumačenja riječi koje su im možda manje poznate i nisu dio njihova vokabulara, a mogle bi biti poradi što ljepšeg i bogatijeg izražavanja. Učenicima su predložene neke riječi projekta „Reci riječi“ (https://edutorij.carnet.hr/materijali/4445614), a mnoge riječi predložili su sami učenici, što je bio njihov mjesečni zadatak – prikupljanje manje poznatih riječi u govoru učitelja, ukućana te osoba iz javnog, medijskog prostora, kao i manje poznatih riječi čitanih književnih i medijskih tekstova. Učenici su riječi čitali u skladu s njihovim naglasnim sustavom, samostalno, a zatim i uporabom digitalnog alata „Diktat“ programa Word kojim su izgovorene riječi prenosili u zapise. Nakon toga, učenici su istraživali značenja riječi služeći se internetskom platformom „Hrvatski jezični portal“ i Rječnikom hrvatskoga jezika. Cilj nastavnoga sata bio je i učiniti učenike vještijima u služenju jezičnim priručnicima za učenje hrvatskoga jezika. Na internetskim platformama (pravopis.hr i druge) učenici se dobro snalaze, no služenje njihovim tiskanim inačicama učenicima, čini se, teže ide. Zato je trebalo prelistati rječnike, pravopis i gramatiku. Protumačiti značenja riječi, pronaći zakonitosti pisanja tih i drugih riječi i prisjetiti se nekih gramatičkih zakonitosti koje će se provjeravati i u Nacionalnom ispitu iz hrvatskoga jezika. Nove riječi, koje možda mogu iskoristiti i na pisanom dijelu spomenutog ispita, učenici su dobili zadatak povezati, protumačiti, od njih načiniti kvizove te njima urediti Kutak lijepog izražavanja. Razredni Kutak lijepog izražavanja dio je prostora učionice namijenjen prikupljanju, istraživanju i prikazivanju manje poznatih riječi. Neprestanim gledanjem u njih na zidu učionice, kao i ovakvim nastavnim satima obilježavanja Dana hrvatskoga jezika, učenici bogate svoj rječnik i znanja o pravilima uspješnoga služenja materinskim jezikom.





Tamara Gutić Filipović