Čitajmo zajedno: čitajmo naglas zaboravljene knjige & epizoda „Leteći Fabijan“ profesora Baltazara

by | stu 27, 2024 | Vijesti

U mjesecu studenom učenici 2. c razreda nastavili su razvijati ljubav prema čitanju i otkrivati čaroban svijet priča kroz serijal o poznatom animiranom junaku, profesoru Baltazaru. Na satu su gledali epizodu „Leteći Fabijan“, a uz to su kroz razne aktivnosti razvijali čitalačke i kreativne vještine.

Sat je započeo uvodom školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić, koja je naglas pročitala prvu stranicu slikovnice Leteći Fabijan. Time je učenike uvela u priču i pobudila njihovu znatiželju. Nakon toga, učenici su se međusobno izmjenjivali u čitanju slikovnice naglas, vježbajući izražajno čitanje i slušanje svojih prijatelja. Ova je aktivnost ne samo osnažila njihove čitalačke vještine već i potaknula međusobnu suradnju i podršku.

U drugom dijelu sata učenici su upoznati sa Zagrebačkom školom crtanog filma. Naučili su kako je ta škola nastala u okviru Zagreb filma, gdje su se okupili talentirani umjetnici – zaljubljenici u crtanje, slikanje i stripove – koji su odlučili osnovati Studio za crtani film. U tom su studiju nastajali animirani filmovi sa specifičnim jednostavnim crtežima i pozadinama, ali s originalnim, humorističnim i maštovitim pričama. Posebnost tih filmova bila je u tome što su nosili poruke za sve generacije – i za djecu i za odrasle.

Posebnu pažnju posvetili su serijalu Profesor Baltazar. Prisjetili su se da je Baltazar dobroćudan i mudar znanstvenik koji na miroljubiv način rješava probleme svojih sugrađana. Kroz priču o epizodi „Leteći Fabijan“ učenici su doživjeli još jednu od njegovih pustolovina. U toj epizodi tramvajski kondukter Fabijan spašava malog vrapca, koji mu zauzvrat poklanja sposobnost letenja. Fabijanov tramvaj tako postaje prvi leteći tramvaj na svijetu, što dovodi do niza zanimljivih zgoda i sretnog završetka. Nakon gledanja, učenici su kroz razgovor usporedili epizodu s pročitanim dijelovima slikovnice te promišljali o poukama priče.

Sljedeći školski sat tema se proširila na stripove. Učenici su naučili da strip ima svoja pravila, jezik i način izražavanja. Saznali su kako naziv strip dolazi iz engleskog jezika i znači „vrpca“. Učili su o osnovnim pojmovima poput kadra, okvira i oblačića – kroz koje likovi mogu govoriti, razmišljati, sanjati ili vikati. Strip često nastaje kao suradnja autora priče i crtača, a sličice su povezane u cjelinu koja prenosi poruku kroz tekst i crteže. Učenici su, na temelju stečenog znanja, dobili zadatak izražavati se stripovski te su kroz zabavu ponovili ključne pojmove.

Za domaću zadaću dobili su kreativan zadatak – nacrtati epizodu „Leteći Fabijan“ u obliku stripa. Ovaj projekt potaknuo je njihovu maštu i kreativnost, a istovremeno ih povezao s kulturnom baštinom Zagrebačke škole crtanog filma.

Projekt  je proveden uz podršku njihove učiteljice Ružice Taragdžić i školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić, koje su učenicima u mjesecu studenom približile svijet animacije, književnosti i stripa na zanimljiv i edukativan način.

Skip to content