Dan sporta i mogućnosti predmetne korelacije (Hrvatski jezik)

by | lis 31, 2024 | Vijesti

Dan sporta u OŠ “Antun i Stjepan Radić” Gunja održao se 31. listopada 2024. godine. Topao i sunčan dan izvrstan je bio za sve sportske aktivnosti koje je predvodio učitelj Tjelesne i zdravstvene kulture Ivan Gvozdić. Nakon uobičajenog početnog razgibavanja i zagrijavanja redom su uslijedile sportske aktivnosti: kros, nogomet, odbojka, košarka, rukomet, badminton i potezanje užeta. Oni koji su prvi prošli kroz cilj krosa bili su nagrađeni slatkom nagradom; a svi sportovi imali su zdravi natjecateljski karakter. Svoje mjesto sportovi su našli na vanjskom školskom igralištu, dok je sportska dvorana bila rezervirana za najmlađe i njihove aktivnosti na posebno osmišljenim poligonima: poligoni s preprekama, vježbe spretnosti i izdržljivosti, vježbe snalažljivosti.

Dan sporta bio je nastavni dan, nešto drugačiji, ali nastavni dan. Predmetni ishodi ostvarivani su na  sportskom igralištu. Je li to moguće? Naravno! U nastavku je prikaz nekoliko korelacijskih mogućnosti ostvarivanja ishoda nastavnoga predmeta Hrvatski jezik koje je s učenicima provela učiteljica Tamara Gutić Filipović i primjeri su to dobre prakse međupredmetnog povezivanja. Predmetni ishodi pripremljeni su na takozvanim sportskim postajama koje učenici, izmjenom sportova i aktivnosti, također izmjenjuju i obilaze. Tako su, primjerice, učenici 5. razreda na jednoj „postaji“ imali zadatak istražiti tiskovine (sportske tiskovine, zakonitosti oblikovanja vijesti, grafičko uređenje tiskovina), a zatim oblikovati i svoj novinski prilog o sportskoj aktivnosti s koje su upravo došli. Kratki prilog trebao je odgovoriti na ključna pitanja: „Tko?“, „Što?“, „Gdje?“, „Kako?“, „Zašto?“. Učenici 6. razreda, pak, igraju „Badminton“ s predmetnim sadržajima učenja. Učenici-bacači loptice postavljaju pitanja vezana uz gradivo 6. razreda i različitih predmetnih područja, a učenici koji znaju odgovoriti na pitanje dobivaju mogućnost „ponovljenog sportskog poteza“ u slučaju da su lopticu izgubili ili dobivaju dodatan bod onom sportskom. Zabavna je to rekreativno-poučna igra usustavljivanja sadržaja učenja. Učenici 7. razreda predvode meditativne vježbe opuštanja nakon određene sportske aktivnosti i prema odabranim književnim predlošcima. Tekstove interpretativno čitaju ili „puštaju“ zapise svojih uglazbljenih interpretativnih čitanja i kazivanja poezije i kazivanja monologa omiljenih likova prema isto tako omiljenim djelima za cjelovito čitanje. Učenici 8. razreda nakon učenja o administrativno-poslovnom stilu pisanja, pisanja životopisa, uoči Dana sporta istražuju i čitaju životopise poznatih sportaša, a na sam Dan sporta predstavljaju zanimljivosti iz istraženih životopisa. Nakon sportskih životopisa učenici 8. razreda mogu se zabaviti i sudjelovanjem u raspravi o postupcima likova čitanih književnih tekstova, i to dok sudjeluju u sportskoj aktivnosti povlačenja konopca. Možete li zamisliti povlačenje konopca i istovremeno nadmudrivanje o čitanom? Preporučujemo svima. Zanimljivo je, neobično i napeto. Neobično, ali među učenicima obožavano povezivanje sadržaja Hrvatskoga jezika s omiljenim im sportskim aktivnostima.

Za stranicu škole: Tamara Gutić Filipović

Skip to content