Učenici 5. a, 6. a i 8. a razreda OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja kroz gledanje igranog filma „Prekid“ sudjelovali su u knjižnici na radionici povodom obilježavanja Festivala prava djece. Radionicu je održala školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić u suradnji s nastavnicama hrvatskog jezika Tamarom Gutić Filipović i Josipom Koprtla.
Festival prava djece promiče dječje stvaralaštvo, filmsku umjetnost, dječja prava i inkluziju. Festival prikazuje filmove u sklopu tri stalne programske cjeline: Dječje stvaralaštvo (matineje za osnovne škole), Stvaralaštvo mladih (matineje za srednje škole) i Dobre vibracije (matineje obiteljskih filmova). Festival je inkluzivan, programi su prilagođeni osobama s oštećenjima sluha i oštećenjima vida te su sve programske aktivnosti besplatne. Festival organizira Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator.
Knjižničarka je u suradnji s nastavnicama hrvatskog jezika Tamarom Gutić Filipović i Josipom Koprtla provela radionicu pod nazivom „S mobitelom ili bez mobitela? Pitanje je sad!“ u sklopu nastave hrvatskog jezika. Učenici su pogledali igrani film „Prekid“, čija je tema prikazana na jedan zanimljiv način. O kojoj vrsti prekida je riječ i s kim saznali su na samom kraju filma. “…Na školskim hodnicima, ispred učeničkih ormarića odvijaju se ponekad i dramatične scene… Ni Petrina ni Leonova priča nisu iznimke. Napetost raste dok se pojavljuju ispred svojih ormarića. U zraku visi pitanje: sprema li se prekid?…“
Prije same aktivnosti gledanja filma učenike se pitalo što za njih znači riječ prekid uz potpitanja S kime možemo prekinuti? Što možemo prekinuti? Koliko dugo prekid može trajati?
Nakon gledanja filma razgovaralo se s učenicima kako im se svidio film. Film je imao neočekivan kraj i definitivno iznenadio sve učenike, a pogotovo kad su saznali s kim su na kraju dječak i djevojčica prekinuli.
Uslijedila je igra samoprocjene „Vrijedi za mene./Ne vrijedi.“, gdje je knjižničarka učenicima čitala sljedeće tvrdnje:
Imam mobitel.
Koristim se mobitelom samo kada trebam nazvati roditelje.
Najviše volim igrati igrice na mobitelu.
Dnevno provodim vrijeme na mobitelu 1 do 2 sata.
Dnevno provodim vrijeme na mobitelu više od 5 sati.
Ujutro kad se probudim prvo uzmem mobitel.
Kada učim, često provjeravam mobitel.
Više se volim družiti s prijateljima online, nego offline.
Ne mogu zamisliti život bez mobitela.
Mobitel je važan, ali mogu bez njega.
Nakon što su čuli tvrdnju, ako je odgovor na tvrdnju „da“ učenici su trebali ustati, a ako je odgovor bio „ne“, učenici su ostali sjediti.
Nakon igre, provedena je glavna aktivnost, učenici su bili podijeljeni u dvije grupe, jedna grupa imala je zadatak napisati 10 razloga zašto „prekinuti“ s mobitelom, a druga grupa 10 razloga zašto „ne prekinuti“ s mobitelom.
Na završnoj aktivnosti učenici su osmislili kratki govor u kojem raskidaju sa svojim mobitelom i navode što će raditi bez njega.
Učenici su kao razloge prekida s mobitelom naveli:“… mobitel šteti vidu, trebamo bit aktivniji offline, imati ćemo više slobodnog vremena, provoditi ćemo slobodno vrijeme na drugačiji način (čitanje knjiga, igrati društvene igre), više se kretati i baviti sportom, imati više vremena za učenje, ugodnije san, bolja koncentracija…“
Razlozi zašto ne prekinuti s mobitelom: „…lakša komunikacija, školski projekti, opuštanje, hitni slučaji, lakše buđenje alarmom, lakše pronalaženje informacija, pronalasci recepata, jednostavnije fotografiranje, čuvanje uspomena, online kupovina, zabava…“
Ideja za sat prilagođena je i preuzeta iz nastavne pripreme (radionice za osnovne i srednje škole) koje su pripremljene od organizatora za ovogodišnji 16. Festival prava djece 2024. godine.
Film se može pogledati na poveznici: https://drive.google.com/drive/folders/1_YQ3i33jCPJ9nSmlag_fHyzwiawC4dmF