Dan bez klupa, a s mnogo knjiga

by | lis 25, 2024 | Vijesti

Povodom Mjeseca hrvatske knjige jedan dan u Osnovnoj školi „Antun i Stjepan Radić“ Gunja, prema prijedlogu učiteljice hrvatskog jezika Tamare Gutić Filipović, zamišljen je kao „Dan knjiga“.

Projektni „Dan knjiga“ organiziran je 18. listopada 2024. godine u učionici hrvatskog jezika koja je taj dan izgledala netipično školski. Klupe su pomaknute i uklonjene iz učionice, a kao prostor za učenike predviđen je školski pod na kojem su se našli tepisi, učeničke dekice i jastučići. Učenici su „Dan knjige“ zamislili kao dan čitanja, pisanja i maštanja. U školu su ponijeli svoje omiljene slikovnice, stripove, knjige djetinjstva. Ponijeli su i predmete-asocijacije na omiljene naslove, a u svoje najdraže likove mogli su se i kostimirati. Čitanje knjiga na udobnim jastučićima i tepihu poseban je doživljaj i poticanje sjećanja na prve susrete s knjigama. Izrađene maske, mnogi rekviziti, pa i kolačići koje su neki učenici ispekli i ponijeli u školu, osnažili su učenički osjećaj radosti čitanja i otkrivanja novih svjetova. Nakon predstavljanja knjiga i likova, nakon interpretativnog čitanja i analiziranja; učenici su sudjelovali u kreativnoj, stvaralačkoj vježbi „Kružnog stvaranja priče“. Smješteni u krugu na našem tepihu stvaraju priču prema ponuđenom naslovu, i to svaki učenik jednom novom zamisli, rečenicom. Napetu priču raznih zapleta, kulminacija i neočekivanog raspleta. Čudesnu priču inspiriranu ranijim razgovorima o omiljenim likovima dječjih priča, bajki i romana. Priču neobičnoga koja pokazuje i kako je svaki učenik koji sudjeluje u stvaranju priče drugačiji i poseban, domišljat na svoj način. Učenička „kružna priča“ cijelo se vrijeme snima uređajem diktafona nakon čega se preslušava, a zatim prenosi u računalni zapis, ispravlja, dorađuje te na kraju ispisuje. Poput mnogih slikovnica i priča koje su učenici donijeli u školu i u kojima je slika i ilustracija važan doživljaj svijeta priče  i za svoju novonastalu priču učenici oslikavaju likovne priloge i prizore. Projektni dan završava predstavljanjem konačnih rezultata rada i učeničkom evaluacijom svih aktivnosti čiji rezultati isto tako govore o svrsishodnosti i zanimljivosti ovakvog jednog projektnog dana.

Za stranicu škole: Tamara Gutić Filipović.

Skip to content