WINE & PAINT
eTwinning projekt – U svijetu likovnih umjetnika 7 & Henri Matisse – 4.11.2024.
Učenici 5. a i 5. c razreda sudjeluju u eTwinning projektu „ U svijetu likovnih umjetnika 7. U mjesecu listopadu upoznali su se s jednim od najutjecajnijih slikara 20. stoljeća i jednim od vodećih moderatora Henri Matissom. Poznat po svojoj upotrebi živih boja i jednostavnih oblika, Matisse je pomogao u usvajanju novog pristupa umjetnosti. Tehnika poznata kao kolaž jedan je od zaštitnih znakova ovog umjetnika. Nazvao ju je “crtanje škarama”, metoda izrezivanja oblika iz obojenog papira koje je kasnije sastavljao u dizajn. Učenici su na satu likovne kulture dobili zadatak oblikovati igru slobodnih likova primjenjujući kontrast likova trganjem kolaž papira u boji po uzoru na poznatu Matissovu sliku „Mimoza“ iz 1951. godine.
Nastali radovi izloženi su na panoima ispred naše školske kuhinje. eTwinning projekt ove godine, osim što se provodi u suradnji između učiteljica Jelene Cvijović i Ružice Taragdžić i školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić, provodi se i u suradnji s nastavnicom Marijom Vidaković Tulić.
Početak projekta „Naša mala knjižnica“ (NMK 3) – 4.11.2023.
Naša škola ove školske godine uključila se u europski projekt poticanja čitanja „Naša mala knjižnica 3“ koji provodi nakladnička kuća „Ibis grafika“. Koordinatorice projekta u školi su školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić i nastavnice hrvatskog jezika Tamara Gutić Filipović i Josipa Koprtla.
Program NMK 3 sastoji se od 6 romana za mlade čija je tematika suvremena i zanimljiva. Osim knjiga, u paketu dolaze interaktivni Dnevnici čitanja čiji su zadaci usmjereni na građanski, medijski i komunikacijski odgoj.
Ove godine u projektu čitaju se romani: Modri Portugalac (slovenski autor: Peter Svetina), Ynari: djevojčica s pet pletenica (afrički autor Ondjaki, pravim imenom Ndalu de Almeida), Loranča (švedska autorica: Barbro Lindgren), Mjesec kao zlatna lađa (estonski autor Juhani Püttsepp), Zamijenjen (litavska autorica Kotryna Zyle) i Blještavka (autorica Špela Frlic).
Tijekom čitanja svake knjige učenik vodi bilješke, nakon čitanja odabire aktivnost koja mu je najbolja za knjigu, ispunjava osobnu iskaznicu knjige i izrađuje zadatak koji šalje voditeljicama projekta na uvid. Najuspješniji zadaci šalju se nakladničkoj kući jer će najuspješniji zadaci biti nagrađeni.
Dvanaest veličanstvenih koji su se javili za sudjelovanje u projektu su: Jusuf Šabanović, Tia Ahmetović, Nikolina Polančec, Matea Šimić, Nika Pipunić, Jasmina Velagić, Dorotea Mrkonjić, Viktoria Dević, Džejla Selimović, Ajdin Alić i Ejšan Ahmetović.
Dodjela diploma i malih 3D klapica za ostvarene uspjehe na festivalima – 30.10.2024.
Filmska družina danas je u školskoj knjižnici imala podjelu diploma za velika postignuća na revijama i festivalima. Svi učenici su za ostvareni uspjeh za 1. mjesto na 62. Reviji hrvatskog dječjeg stvaralaštva djece i 1. mjesto na 12. Filmskom festivalu smijeha dobili diplome i malu 3D klapicu, koju je za njih pripremila njihova mentorica dr. sc. Anita Tufekčić, a izradio u 3D printeru naš domar Darko Matus. Nakon podjele diploma uslijedila je zabava za sve učenike, a sve smo naravno snimili za novu epizodu Lorenine „Saramonic“ emisije.
Provedba projekta „Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige“ & 2. c razred – 30.10.2024.
Učenici 2. c razreda i ove školske godine sudjeluju u nacionalnom projektu poticanja čitanja „Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige“. Projekt ima za cilj razvijati ljubav prema čitanju, te osvještavati učenike o važnosti knjiga koje su možda pomalo zaboravljene. Ove godine, učenici istražuju čaroban svijet priča i gledaju serijal o omiljenom animiranom liku, profesoru Baltazaru. Projekt se provodi uz podršku njihove učiteljice Ružice Taragdžić i školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić, koje su osmislile niz aktivnosti kako bi čitanje i kreativno izražavanje postali prava pustolovina. Danas su izrađivali optičku igračku Thaumtope.
EU tjedan kodiranja u našoj školi & posljednja radionica – 30.10.2024.
Ove godine Europski tjedan kodiranja obilježavao se od 14. do 27. listopada 2024. godine.
Učenici i članovi filmske družine „Mladi SKIG-ovci“ sudjelovali su na radionici pod nazivom „Kôd u zraku: uvod u upravljanje dronom“, koja je plod suradnje između nastavnika matematike Darka Perića i školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić.
Učenici su imali priliku naučiti osnovne vještine upravljanja dronom. Kroz radionicu su se upoznali s dijelovima drona, načinom pokretanja, te osnovama pravnih regulativa vezanih za letenje. Također, imati su priliku upravljati dronom i snimiti svoj prvi kratki film.
Europski tjedan kodiranja u Rajevom Selu i dislociranom objektu u školi u Selu – 29.10.2024.
Ove godine Europski tjedna kodiranja obilježavao se od 14. do 27. listopada 2024. godine.
Učenici 2. c i 3. c te 1. k, 2. k i 4. k razreda sudjelovali su u aktivnosti pod nazivom: „Kodiraj svoje osjećaje!“, koja je plod suradnje između nastavnice informatike Maše Budimski Voloder i školske knjižničarke dr. sc. Anita Tufekčić. Učenici su “čitali” kod slike kako bi kreirali i riješili zagonetke koje ukazuju na emocije. Dok su bojali kodove koji odgovaraju pikselima slike otkrivali su digitaliziranu sliku. Svaka digitalizirana slika koja je bila stvorena odgovara emociji, koju su učenici morali imenovati. Nakon što su završili s radom na papiru uslijedio je online rad na tabletu u programu https://www.pixilart.com/
EU tjedan kodiranja u 6. a, 7. a i 7. c razredu
Ove godine Europski tjedna kodiranja obilježavao se od 14. do 27. listopada 2024. godine.
Učenici 6. a , 7. a i 7. c razreda sudjelovali su u aktivnosti pod nazivom “Kreativni kôd: umjetnost uz pomoć umjetne inteligencije”. Učenici 6. a i 7. a razreda dobili su zadatak upotrijebiti alate umjetne inteligencije za stvaranje slika tj. izraditi naslovnicu filmskog plakata za pogledani film „Dječak i čaplja“, dok su učenici 7. c razreda dobili zadatak izraditi naslovnicu svoje najdraže slikovnice iz djetinjstva.
Ova radionica pružila je priliku učenicima da istraže mogućnosti umjetne inteligencije u stvaranju vizualnih umjetnosti. Uz korištenje alata kao što su StarryAI i Canva – AI Image Generator, učenici su uspješno kreirali jedinstvene digitalne slike, eksperimentirali s različitim stilovima i tehnikama, te otkrili kako tehnologija može unaprijediti i inspirirati umjetničko izražavanje. Dobivene plakate slali su nastavnicama na mail.
Radionica je plod suradnje između nastavnice informatike Ivane Marić i školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić.
Obilježavanje Svjetskog dana animiranog filma u školskoj knjižnici & portal Vrti svoj film – 28.10.2024.
28. listopada obilježava se Svjetski dan animiranog filma, u spomen na prvu projekciju animiranog filma koju je Emile Reynaud organizirao 1892. u Parizu.
Učenici 6. a i 7. a razreda sudjelovali su u radionici povodom obilježavanja Svjetskog dana animiranog filma, održanoj u školskoj knjižnici. Radionicu je vodila školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić, u suradnji s nastavnicama hrvatskog jezika Tamarom Gutić Filipović i Josipom Koprtla te nastavnicom informatike Ivanom Marić. Učenici su gledali Oscarom nagrađeni film Dječak i čaplja Hayaa Miyazakija preko portala „Vrti svoj film“. Prije filma saznali su više o mangama i animeu kroz isječak iz emisije „What’s up Japan“. Film, koji koristi ručno crtanu animaciju, izazvao je kod učenika mnoge emocije te su ga analizirali kroz povijesni kontekst i dojmove. Učenici su dobili zadatak snimiti monolog u ulozi “boga stvoritelja”, inspirirani citatom iz knjige koja je nadahnula Miyazakija. Također su izrađivali filmske plakate koristeći AI alate poput StarryAI. Plakati su nastali u sklopu Europskog tjedna kodiranja na satu informatike. Ideja za radionicu preuzeta je s portala „Vrti svoj film“.
Projekt „Igrajmo se glagoljicom“ – 24.10.2024.
Knjižnica Osnovne škole „Antun i Stjepan Radić“ u Gunji već niz godina sudjeluje u raznim eTwinning projektima, no ove godine prvi put sudjeluje u projektu „Igrajmo se glagoljicom“ koji će se provoditi kroz suradnju školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić i nastavnice hrvatskog jezika Tamare Gutić Filipović i njezinog 6. a razreda. U projektu će sudjelovati i nastavnica informatike Martina Jukić. Ova suradnja predstavlja odličnu priliku za učenike da prošire svoje znanje i razvijaju vještine kroz interaktivno učenje i međunarodnu razmjenu iskustava, čime se dodatno potiče njihova kreativnost i interes za hrvatski jezik i književnost.
Svaki mjesec očekuju nas različite aktivnosti. U mjesecu listopadu prikupljali smo suglasnosti, predstavljali učenike tj. učenici su se sami predstavili tako što su na satu informatike izradili svog avatara, a zatim u školskoj knjižnici pisali koje su to njihove supermoći i po čemu su posebni dok su na satu hrvatskog jezika ispunjavali inicijalnu anketu za učenike i ispunjavali sve napisano na https://padlet.com/jagodakreativna/predstavljanje-u-enika-navedite-svoje-osobine-super-mo-i-i-o-qfu135vhlzpud2zf . Sve provedene aktivnosti se bilježe na My TwinSpaceu i svi učenici su dobili svoje korisničko ime i lozinku za pristup stranici: https://school-education.ec.europa.eu/en/pupil-login
U mjesecu studenom očekuje nas izrada loga projekta i odvijat će se glasanje među učenicima preko platforme, te će se upoznati s web stranicom Igrajmo se glagoljicom i pridružiti FB stranici Igrajmo se glagoljicom.
U mjesecu prosincu očekuje nas izrada božićnih ukrasa inspiriranih glagoljicom i izrada božićnih čestitki s motivom glagoljice te slanje partnerima. Ali i video prezentacija radova pomoću web alata po izboru te video susret/ chata učenika.
U siječnju nas očekuje video susret voditelja svih partnera u projektu.
U veljači ćemo raditi transliteracija latiničnog teksta u glagoljicu pomoću QR koda i izložiti radove na školskom panou.
U ožujku ćemo izraditi inicijale (likovni rad i/ili digitalni uradak), ali i izraditi kolaže svih učeničkih radova (video) pomoću digitalnih alata.
U travnju nas očekuje izrada i razmjena straničnika/bookmarkera s glagoljičnim motivima (uparivanje) kroz video susret voditelja iz škola partnera na projektu.
U svibnju nas očekuje izrada digitalnih igara (kviz, puzzle, osmosmjerke, križaljke..) uz isprobavanje igrica ostalih sudionika u projektu, ali i kahoot kviz za sve učenike u realnom vremenu tj. provjera stečenih znanja.
U zadnjem mjesecu projekta, u lipnju, očekuje nas video susret voditelja, završna anketa za učenike, evaluacija projekta učitelja, izrada zajedničke e-knjige i prijava za nacionalne oznake kvalitete.
Projekt „Igrajmo se glagoljicom“ pruža jedinstvenu priliku učenicima 6. a razreda da kroz cijelu školsku godinu uče na zabavan i kreativan način, istražujući bogatstvo hrvatske baštine i razvijajući digitalne vještine. Kroz suradnju, razmjenu ideja i međunarodne kontakte, projekt doprinosi širenju znanja i jačanju prijateljskih veza među učenicima. Završetkom ovog projekta, učenici će ponijeti sa sobom nova iskustva, stečena znanja i uspomene koje će ih inspirirati i motivirati za daljnje učenje i istraživanje glagoljice i hrvatske kulture.
Radionica „Više od igre – moja najdraža slikovnica iz djetinjstva“ u 7. c razredu – 23.10.2024.
U Mjesecu školskih knjižnica kroz radionicu pod nazivom „Više od igre – moja najdraža slikovnica iz djetinjstva“ provedena je radionica koja je okupila učenike 7. c razreda u školskoj knjižnici. Suradnjom nastavnice hrvatskog jezika Josipe Koprtle i školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić, radionica je uspjela potaknuti kreativnost i ljubav prema knjigama kod učenika.
Radionica je okupila učenike 7. c razreda, koji su sa sobom donijeli svoje najdraže slikovnice iz djetinjstva. Učenici su potom predstavili slikovnice, razgovarali o glavnim likovima i završetku priča. Nakon toga, uslijedila je glavna aktivnost – analiza i izrada plakata kroz grupni rad prema određenim kriterijima vrednovanja dječje knjige tj. slikovnice. Učenici su bili podijeljeni u tri grupe, a svaka je grupa analizirala jednu slikovnicu. Odabrane slikovnice bile su Crvenkapica, Snjeguljica i sedam patuljaka i Kornjača bez oklopa. Učenici su trebali ilustrirati glavne likove iz slikovnica, napisati ime autora, koja je ciljna skupina knjige, opisati jezike koji se koriste u priči, ocijeniti razumljivost riječi, te odrediti dobnu prikladnost slikovnice. Također, analizirali su boje u slikovnicama, njihovu simboliku i što su naučili iz priče.
Obilježavanje Festivala prava djece u 5. a razredu – 23.10.2024.
Učenici 5. a razreda danas su sudjelovali u knjižnici na radionici povodom obilježavanja Festivala prava djece. Školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić je u suradnji s nastavnicom hrvatskog jezika Josipom Koprtla provela radionicu pod nazivom „S mobitelom ili bez mobitela? Pitanje je sad!“ u sklopu nastave hrvatskog jezika. Učenici su pogledali igrani film „Prekid“, čija je tema prikazana na jedan zanimljiv način. O kojoj vrsti prekida je riječ i s kim saznali su na samom kraju filma.
Nakon gledanja filma razgovaralo se s učenicima kako im se svidio film. Film je imao neočekivan kraj i definitivno iznenadio sve učenike, a pogotovo kad su saznali s kim su na kraju dječak i djevojčica prekinuli.
Uslijedila je igra samoprocjene „Vrijedi za mene./Ne vrijedi.” Nakon igre, provedena je glavna aktivnost, učenici su bili podijeljeni u dvije grupe, jedna grupa imala je zadatak napisati 10 razloga zašto „prekinuti“ s mobitelom, a druga grupa 10 razloga zašto „ne prekinuti“ s mobitelom.
Na završnoj aktivnosti učenici su osmislili kratki govor u kojem raskidaju sa svojim mobitelom i navode što će raditi bez njega.
Europski tjedan kodiranja u 4. a razredu – 23.10.2024.
Ove godine Europski tjedna kodiranja obilježava se od 14. do 27. listopada 2024. godine. Učenici 4. a razreda danas su sudjelovali u aktivnosti pod nazivom: „Snaga dobrote: kodiranje Brailleovim sloganima“, koju su zajedno vodile nastavnica informatike Martina Jukić i školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić. U ovoj aktivnosti, učenici su imali priliku istražiti svijet Brailleovog pisma kroz kreativno pisanje afirmacija i slogana ljubaznosti.
Cilj radionice bio je potaknuti učenike da razmišljaju o važnosti ljubaznosti, empatije i inkluzivnosti.
„Divna si i svi te vole!“
„Uvijek pozdravi stariju osobu!“
„Podijeli s nekim svoje sve!“
“Ljubaznost je supermoć – koristi je svakog dana!”
“Osmijeh je početak ljubaznosti.”
“Male ljubaznosti, velike promjene.”
“Širi ljubaznost, jer svijet to treba.”
“Ljubaznost je zarazna – neka se širi!”
“Budi ljubazan, ostavi trag.”
“Ljubaznost je uvijek u modi.”
“Rukuj se ljubaznošću, i uvijek ćeš biti dobrodošao.”
“Ljubaznost: mala riječ, veliki utjecaj.”
“Danas biram ljubaznost – pridruži se!”
Obilježavanje Festivala prava djece u 6. a i 8. a razredu – 21.10.2024.
Učenici 6. a i 8. a razreda kroz gledanje igranog filma „Prekid“ sudjelovali su u knjižnici na radionici povodom obilježavanja Festivala prava djece. Radionicu je održala školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić u suradnji s nastavnicom hrvatskog jezika Tamarom Gutić Filipović.
Festival prava djece promiče dječje stvaralaštvo, filmsku umjetnost, dječja prava i inkluziju. Festival prikazuje filmove u sklopu tri stalne programske cjeline: Dječje stvaralaštvo (matineje za osnovne škole), Stvaralaštvo mladih (matineje za srednje škole) i Dobre vibracije (matineje obiteljskih filmova). Festival je inkluzivan, programi su prilagođeni osobama s oštećenjima sluha i oštećenjima vida te su sve programske aktivnosti besplatne. Festival organizira Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator.
Knjižničarka je u suradnji s nastavnicom hrvatskog jezika Tamarom Gutić Filipović provela radionicu pod nazivom „S mobitelom ili bez mobitela? Pitanje je sad!“ u sklopu nastave hrvatskog jezika. Učenici su pogledali igrani film „Prekid“, čija je tema prikazana na jedan zanimljiv način. O kojoj vrsti prekida je riječ i s kim saznali su na samom kraju filma. “…Na školskim hodnicima, ispred učeničkih ormarića odvijaju se ponekad i dramatične scene… Ni Petrina ni Leonova priča nisu iznimke. Napetost raste dok se pojavljuju ispred svojih ormarića. U zraku visi pitanje: sprema li se prekid?…“
Prije same aktivnosti gledanja filma učenike se pitalo što za njih znači riječ prekid uz potpitanja S kime možemo prekinuti? Što možemo prekinuti? Koliko dugo prekid može trajati?
Nakon gledanja filma razgovaralo se s učenicima kako im se svidio film. Film je imao neočekivan kraj i definitivno iznenadio sve učenike, a pogotovo kad su saznali s kim su na kraju dječak i djevojčica prekinuli.
Uslijedila je igra samoprocjene „Vrijedi za mene./Ne vrijedi.“, gdje je knjižničarka učenicima čitala sljedeće tvrdnje:
Imam mobitel.
Koristim se mobitelom samo kada trebam nazvati roditelje.
Najviše volim igrati igrice na mobitelu.
Dnevno provodim vrijeme na mobitelu 1 do 2 sata.
Dnevno provodim vrijeme na mobitelu više od 5 sati.
Ujutro kad se probudim prvo uzmem mobitel.
Kada učim, često provjeravam mobitel.
Više se volim družiti s prijateljima online, nego offline.
Ne mogu zamisliti život bez mobitela.
Mobitel je važan, ali mogu bez njega.
Nakon što su čuli tvrdnju, ako je odgovor na tvrdnju „da“ učenici su trebali ustati, a ako je odgovor bio „ne“, učenici su ostali sjediti.
Nakon igre, provedena je glavna aktivnost, učenici su bili podijeljeni u dvije grupe, jedna grupa imala je zadatak napisati 10 razloga zašto „prekinuti“ s mobitelom, a druga grupa 10 razloga zašto „ne prekinuti“ s mobitelom.
Na završnoj aktivnosti učenici su osmislili kratki govor u kojem raskidaju sa svojim mobitelom i navode što će raditi bez njega.
Učenici su kao razloge prekida s mobitelom naveli:“… mobitel šteti vidu, trebamo bit aktivniji offline, imati ćemo više slobodnog vremena, provoditi ćemo slobodno vrijeme na drugačiji način (čitanje knjiga, igrati društvene igre), više se kretati i baviti sportom, imati više vremena za učenje, ugodnije san, bolja koncentracija…“
Razlozi zašto ne prekinuti s mobitelom: „…lakša komunikacija, školski projekti, opuštanje, hitni slučaji, lakše buđenje alarmom, lakše pronalaženje informacija, pronalasci recepata, jednostavnije fotografiranje, čuvanje uspomena, online kupovina, zabava…“
Ideja za sat prilagođena je i preuzeta iz nastavne pripreme (radionice za osnovne i srednje škole) koje su pripremljene od organizatora za ovogodišnji 16. Festival prava djece 2024. godine.
Film se može pogledati na poveznici: https://drive.google.com/drive/folders/1_YQ3i33jCPJ9nSmlag_fHyzwiawC4dmF
Europski tjedan kodiranja u 3. a razredu – 18.10.2024.
Ove godine Europski tjedna kodiranja obilježava se od 14. do 27. listopada 2024. godine. Učenici 3. a razreda danas su sudjelovali u aktivnosti pod nazivom: „Kodiraj svoje osjećaje!“, koju su zajedno vodile nastavnica informatike Martina Jukić i školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić.
Učenici su “čitali” kod slike kako bi kreirali i riješili zagonetke koje ukazuju na emocije. Dok su bojali kodove koji odgovaraju pikselima slike otkrivali su digitaliziranu sliku. Svaka digitalizirana slika koja je bila stvorena odgovara emociji, koju učenici moraju imenovati. Nakon što završili s radom na papiru uslijedio je online na tabletu u programu https://www.pixilart.com/
Ova aktivnost kombinira kreativnost, digitalno crtanje i kodiranje s učenjem o emocijama! Ideja jest da učenici stvaraju i rješavaju zagonetke, dok prepoznaju emocije kroz digitalizirane slike, te ih potiče na vizualno razmišljanje i kreativno izražavanje. Također, korištenje platforme Pixilart pruža im priliku za učenje digitalnih vještina.
Fotografski natječaj „Pričaj mi…“ – 17.10.2024.
Foto-natječaj organizira Podružnica HUŠK-a Vukovarsko-srijemske županije povodom Mjeseca hrvatske knjige i Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica.
Tema ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige je pripovijedanje i učenici se trebaju fokusirati na pripovijedanje i pripovjedače kod fotografiranja.
1. Fotografije mogu biti crno-bijele ili u boji.
2. Fotografije trebaju biti u digitalnom obliku, a možete ih snimiti fotoaparatom ili mobitelom.
3. Autor odgovara za sadržaj na fotografiji.
4. Svaki autor može sudjelovati s jednom fotografijom.
5. Natječaj traje od 15. listopada do 15. studenoga 2024.g.
6. Natječaj je otvoren za sve učenike osnovnih i srednjih škola Vukovarsko-srijemske županije
Učenici fotografije trebaju poslati školskoj knjižničarki na mail: ariana200@gmail.com nakon čega će biti proslijeđene povjerenstvu, anonimne, kako bi povjerenstvo odabralo najbolje.
Dan dječjih knjižnica u školskoj knjižnici- 18.10.2024.
U školskoj knjižnici danas obilježen je Dan dječjih knjižnica kroz radionicu pod nazivom „Više od igre – moja najdraža slikovnica iz djetinjstva“. Radionica je okupila učenike 3. a razreda, koji su sa sobom donijeli svoje najdraže slikovnice iz djetinjstva. Učenici su potom predstavili slikovnice, razgovarali o glavnim likovima i završetku priča.
Nakon toga, uslijedila je glavna aktivnost – analiza i izrada plakata kroz grupni rad prema određenim kriterijima vrednovanja dječje knjige. Učenici su bili podijeljeni u tri grupe, a svaka je grupa analizirala jednu slikovnicu. Odabrane slikovnice bile su Ježeva kućica, Pikova riznica priča i Tajne mog zavičaja. Učenici su trebali ilustrirati glavne likove iz slikovnica, napisati ime autora, opisati jezike koji se koriste u priči, ocijeniti razumljivost riječi, te odrediti dobnu prikladnost slikovnice. Također, analizirali su boje u slikovnicama, njihovu simboliku i što su naučili iz priče.
Sve slikovnice će trajno ostati u učionicama, a planirana je i razmjena kroz dječje kutiće za poticanje čitanja u svakoj učionici. Nakon provedbe radionice u svim razredima od 1. do 4., održat će se završna izložba svih slikovnica.
Radionica je poslužila kao inspiracija za sat likovne kulture, gdje su učenici, u sklopu eTwinning projekta „U svijetu likovnih umjetnika 7“, izrađivali agamograf inspiriran izraelskim kiparom i eksperimentalnim umjetnikom Yaacovom Agamom. Agamograf je oblik animacije koji prikazuje različite slike, ovisno o kutu iz kojeg se promatra. Učenici su izradili prekrasne radove koji će biti izloženi u školskoj učionici.
Suradnjom učiteljice Jelene Cvijović i školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić, radionica je uspjela spojiti sadržaje hrvatskog jezika i likovne kulture te potaknuti kreativnost i ljubav prema knjigama kod učenika.
DOBROTVORNA AKCIJA U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI – 17.10.2024.
Dragi pratitelji i prijatelji naše škole, želim Vas obavijestiti o dobrotvornoj akciji koju ćemo provoditi u Mjesecu hrvatske knjige pod sloganom : ” Pričaj mi…i pomozi da stare knjige pronađu novi dom!”.
Riječ je o otpisanim knjigama iz naše knjižnice. Sav prilog ide u kupnju novih naslova za knjižnicu. Knjige se nalaze u kutijama ispred knjižnice.
Svaki dan za vrijeme velikog odmora moći ćete doći i donirati za novu knjigu. Uvijek će biti dvoje učenika koji će dežurati za vrijeme odmora, a možete doći i u knjižnicu po knjigu.
Filmska radionica u Gunji uz redateljicu Daliju Dozet – 8.10.2024.
Filmska redateljica Dalija Dozet u našoj školskoj knjižnici održala je radionicu „Moj superheroj“, u sklopu projekta Ruksak (pun) kulture, koji financira Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske.
Radionica u trajanju od tri školska sata, realizirana je kroz suradnju između školske knjižničarke dr. sc. Anite Tufekčić i nastavnice hrvatskog jezika Tamara Gutić Filipović, dok su polaznici radionice bili učenici 6. a i 6. c razreda.
Radionica Moj superheroj pružila je učenicima osnovna znanja o filmskom zanatu i profesijama, žanrovima i atmosferi. Polazeći od vlastite okoline i dječjih prava, kroz niz vježbi i grupni rad, učenici su kreirali osnovnu filmsku priču i svog autentičnog superheroja. Novostečene vještine i svoje dosadašnje gledališno iskustvo, učenici su u konačnici prezentirali izradom filmskog plakata koji je vizualno predstavio njihovu originalnu filmsku priču i atmosferu budućeg filma.
Učenici su uživali u trosatnom druženju s redateljicom i vesele se naučeno primijeniti u pisanju osobnih filmskih priča (od ideje do premijere).